دورنمای هفتگی بازارهای جهانی
نوشته شده توسط : مجید زارعی

در عین حال، نوسان هفته گذشته قیمت فلزات نشان میدهد که بخش زیادی از بدبینی نسبت به دورنمای اقتصاد چین در قیمت ها لحاظ شده و بازارها آماده واکنش به کمترین اتفاقات مثبت هستند. به این ترتیب، در صورتی که ارقام گزارش ها از چین کمی بهتر از پیش بینی ها باشد میتواند به رشد قیمت ها بیانجامد.

کند شدن آهنگ رشد اقتصادی چین در کنار نگرانی از کم شدن سیاست های حمایتی فدرال رزرو دو عامل مهمی هستند که شرایط بنیادی بازارهای کالایی از جمله بازار فلزات را ضعیف کرده اند.

در مورد اول، یعنی کند شدن اقتصاد چین، دلایل زیادی برای امیدواری وجود ندارد. گزارش های اقتصادی ضعیف است و مقامات دولت چین هم توقعات سرمایه گذاران در مورد اقدامات حمایتی را پایین آورده اند. وزیر دارایی چین اخیرا اعلام کرده که این کشور میتواند نرخ های رشد پایین تر از 7.5 درصد را هم تحمل کند.

و در مورد دوم، یعنی سیاست های حمایتی امریکا، اکثر سرمایه گذاران به این نتیجه رسیده اند که فدرال رزرو دیر یا زود برنامه های حمایتی خود را آرام و در نهایت معکوس میکند. در این شرایط گمانه زنی در مورد زمان دقیق چرخش در سیاست ها است که به روند ارزش دلار و در نتیجه قیمت کالاها شکل میدهد.

تحولات این هفته از امریکا نیز میتواند به تعیین زمان چرخش در برنامه های حمایتی امریکا کمک کند. بر اساس پیش بینی ها، فعالیت کارخانجات در مناطق مهم نیویورک و فیلادلفیا احتمالا افزایش یافته اگرچه از سرعت رشد فعالیت ها کاسته شده است. شاخص خرده فروشی نیز احتمالا برای سومین ماه متوالی افزایش یافته است.

علاوه بر این، بن برنانکی رئیس فدرال رزرو پنجشنبه این هفته به کنگره میرود تا به پرسش های قانونگذاران امریکایی در مورد وضعیت اقتصاد و برنامه های آتی این نهاد پاسخ دهد؛ صحبت هایی که میتواند دورنمای سیاست های پولی در بزرگ ترین اقتصاد دنیا را روشن تر سازد. حساسیت بازارها هم به صحبت های برنانکی بالا است. وی هفته گذشته در یک سخنرانی اعلام کرد که برنامه های حمایتی فعلا ادامه می یابد و همین موضوع برای جهش قیمت طلا و فلزات پایه کافی بود.




:: موضوعات مرتبط: بولتن خبری بورس , ,
:: بازدید از این مطلب : 456
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 تير 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: